بهترین نرم افزار های حسابداری وقابلیت های ویژه آن

بهترین نرم افزار های حسابداری

بهترین نرم افزار های حسابداری برای انجام امور مالی یک شرکت کدام نرم افزارها هستند؟ یکی از مهمترین اولویت های صاحبان مشاغل انتخاب یک نرم افزار حسابداری مطابق با نیاز شرکت می باشد. شما به برنامه ای نیاز دارید که به شما در انجام امور حسابداری روزانه شرکت مانند ثبت پرداخت ها، پیگیری هزینه ها و صورتحساب به مشتریان کمک کند.

باما انتخاب بهترین نرم افزار حسابداری برای تجارت و کسب و کار، امری چالش برانگیز است. هر برنامه شامل مجموعه ای از ویژگی های مختلف است و بیشتر آنها برنامه های مختلفی برای قیمت گذاری ارائه می دهند که از نظر ویژگی ، تعداد کاربران یا عوامل دیگر نیز متفاوت است. نرم افزار حسابداری که ما در این مقاله به شما پیشنهاد می دهیم، نرم افزار حسابداری جمع می باشد. در اینجا سه ??نکته وجود دارد که باید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری برای شغل خود در خاطر داشته باشید:

  • آیا نرم افزار حسابداری ارزان قیمت را نسبت به برنامه ای با ویژگی های بیشتر که هزینه بیشتری دارد، ترجیح می دهید؟
  • قابلیت استفاده چه تعداد کاربر برای دسترسی به نرم افزار نیاز دارید؟ آیا شما یک سیستم مبتنی برابر و آنلاین را ترجیح می دهید که بتوانید در هر جایی به نرم افزار دسترسی پیدا کنید؟
  • نرم افزار حسابداری را برای چه کاری نیاز دارید؟ آیا برای حساب های دریافتی و حسابهای قابل پرداخت به نرم افزار حسابداری نیاز دارید؟ برای تهیه کدام گزارش ها به آن نیاز دارید؟ آیا برای پیگیری موجودی به آن احتیاج دارید؟

ویژگی های نرم افزار حسابداری جمع

نرم افزار حسابداری جمع ویژگی ها و ابزارهای بسیاری را برای کمک به شما در مدیریت امور مالی ارائه می دهد. این امر انجام کارهای حسابداری روزمره را آسان می کند. همچنین یک نرم افزار حسابداری خوب به شما کمک کند تصویر بزرگی از عملکرد شرکت خود مشاهده کنید.

اکثر مشاغل کوچک می توانند با نرم افزار حسابداری که عملکردهای اساسی مانند انجام صورتحساب، ردیابی درآمد و هزینه، تولید گزارش مالی و مدیریت مشتری را ارائه دهند. بسیاری از دارندگان مشاغل ویژگی هایی مانند سهولت استفاده و صرفه جویی در وقت را دو مورد اصلی از ویژگی های یک نرم افزار حسابداری خوب می دانند. در اینجا برخی از ویژگیهایی نرم افزار حسابداری جمع که باید برای صرفه جویی در وقت و مدیریت بهتر امور مالی به شما کمک کند، آورده شده است.

  • صدور خودکار فاکتور
  • تهیه مالیات
  • ارائه گزارشات تحلیلی و کاربردی
  • به روز بودن نرم افزار
  • گرافیک مناسب نرم افزار
  • سازگاری با تجارت و کسب و کار
  • تضمین امنیت اطلاعات مالی
  • پشتیبانی
  • کاربرپسند بودن

حتما بخوانید :مدیر موفق چگونه عمل می کند

هزینه خرید نرم افزار حسابداری چقدر است؟

بسته به ویژگی های موجود در نرم افزار، تعداد کاربران پشتیبانی شده و عوامل دیگر و به طور کلی بسته به ویژگی های نرم افزاری حسابداری هزینه ها متفاوت است. بسیاری از بهترین شرکتهای نرم افزاری حسابداری به جای نرم حسابداری قابل نصب، نرم افزارهای مبتنی بر ابر و آنلاین را به عنوان سرویس ارائه می دهند، بنابراین هزینه اشتراک ماهانه را در پی دارند.

نرم افزار های گرانقیمت حسابداری اغلب دارای ویژگی های پیشرفته ای از قبیل هزینه و ردیابی فروش، تکرار فاکتورها، ردیابی پروژه و صورتحساب،عملکردهای تیم، قابلیت گزارش گیری پیشرفته، بررسی موجودی و سفارش خرید هستند. بسیاری از شرکتهای نرم افزاری حسابداری برای تقویت قابلیت های نرم افزار یا اتصال آن به سایر برنامه های تجاری، گاه هزینه اضافی از مشتری دریافت می کنند.

برخی از شرکت ها نیز نسخه رایگان نرم افزار حسابداری خود را ارائه می دهند. اما این نسخه ها معمولاً عملکرد مشتری ها یا معاملات را محدود می کنند. این برنامه ها در صورتی مفید هستند که کسب و کار شما کوچک باشد و یا بخواهید نرم افزار را برای یک دوره آزمایشی امتحان کنید.

ویژگی های نرم افزار حسابداری چیست؟

کسانی هستند که معتقدند استفاده از نرم افزار حسابداری برای مشاغل واقعاً مهم نیست! باید بگوییم که استفاده از نرم افزارها می تواند بسیار مفید باشد و در واقع به افزایش بهره وری و به حداقل رساندن هزینه ها کمک می کند. شاید یکی از بزرگترین مزایا این باشد که نرم افزار حسابداری به شما این امکان را می دهد که بدون نیاز به استخدام حسابداران بیشتر، کارهای حسابداری را انجام دهید. از آنجا که بیشتر این سیستم ها توسط همه قابل دسترسی است و حتی افراد نا آشنا به حسابداری نیز می توانند از آن استفاده کنند ، می توانید حجم کار را در تیم مالی خود کاهش داده و از استخدام نیروی انسانی اضافی در دوره های مالی مختلف بپرهیزید.

علاوه بر این با استفاده از یک نرم افزار حسابداری، شما شفافیت و دقت در امور مالی کسب و کار خود را تضمین می کنید. در واقع یک راه حل قابل اعتماد برای ارائه داده ها، محاسبه دقیق عملیات مالی و جلوگیری از بروزخطاها می باشد.

تحلیل نرم افزار حسابداری

همانطور که قبلاً نیز گفته شد، استفاده از یک نرم افزار می تواند سطح بهره وری در کسب و کار شما را افزایش دهد. نرم افزار حسابداری به شرکت ها در تحقق اهداف روزانه خود کمک می کند. علاوه بر جمع آوری داده ها، به ویژه داده های مالی، این نرم افزار همچنین تمام اطلاعات جمع آوری شده را سازماندهی و تجزیه و تحلیل می کند! در واقع کمک می کند تا کار تیم حسابداری آسانتر شود زیرا نرم افزار معمولاً دارای ویژگی های انطباق مالیاتی است، به خصوص در مواردی که به بخش حقوق و دستمزد اختصاص می یابد.

از آنجا که سطح بهره وری افزایش یافته است، مشتریان به احتمال زیاد احساس رضایت می کنند. آنها از این واقعیت که شرکت شما به صورت سریع و کارآمد در ارسال فاکتورها ، گزارش صورتحساب و سایر الزامات مربوط به امور مالی عمل میکند، آگاه خواهند شد. تیم حسابداری نه تنها بهره وری خود را بهبود می بخشد بلکه اعتبار بیشتری می یابد و این همان چیزی است که مشتریان واقعاً به دنبال و خواهان آن هستند.

ویژگی های مهم برای انتخاب نرم افزار حسابداری خوب!

اکنون که مزایای ارائه شده توسط یک نرم افزار حسابداری با کیفیت بالا را درک کرده اید ، تعیین اینکه چه نرم افزاری برای شرکت شما نیاز است ، برای شما بسیار ساده تر خواهد بود. برای اطمینان از اینکه شرکت شما از یک نرم افزار حسابداری قابل اعتماد و کارآمد برخوردار می شود، ما دراین بخش چند ویژگی یک نرم افزار حسابداری خوب را شرح خواهم داد.

انتخاب یک نرم افزار حسابداری کاربر پسند: به طور کلی ، نرم افزار حسابداری برای راحتی کاربر طراحی شده است. اما این موضوع مهم است اطمینان حاصل کنید که نرم افزار انتخابشده تا چه اندازه ای برای راحتی کاربر طراحی شده است؟

شناسایی و جلوگیری از بروز خطاها: نرم افزار های حسابداری می توانند دقت و کارایی را برای شرکت شما به ارمغان آورند. نرم افزاری که شما انتخاب می کنید باید دارای ویژگی هایی باشد که بطور خودکار خطاها را بررسی کند. به عنوان مثال، هنگامی که شخصی یک محصولی که در حال حاضر موجود نیست را سفارش می دهد، سیستم باید یک هشدار فوری ارسال کند.

آنلاین و دردسترس بودن نرم افزار: برخی از نرم افزار های حسابداری آنلاین هستند و در بستر فضای ابری تحت شبکه اینترنت در اختیار کابران قرار می گیرند. استفاده از نرم افزار حسابداری در هر زمان و در خارج از دفتر کار می تواند یک ویژگی بسیار ارزشمند باشد. برخی از شرکت های ارائه دهنده نرم افزار حسابداری، خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریان ارائه می دهند. استفاده از این روش قابلیت های زیادی برای کسب و کار می توان داشته باشد.

  • در دسترس بودن در هر زمان و مکان توسط کارکنان و مدیر شرکت
  • امکان استفاده همزمان چند کاربر
  • امکان نظارت بر محاسبات کارکنان توسط مدیر شرکت
  • صرفه جویی در وقت و هزینه
  • ویژگی پشتیبانی آنلاین
  • قابلیت بک آپ و امنیت بالای سیستم های تحت وب

نرم افزار حسابداری به شما کمک می کند تا جریان نقدینگی شرکت خود را ثبت و وضعیت مالی خود را بررسی کنید.این نرم افزارها به شما کمک می کنند تا داده های مالی خود را ردیابی و سازماندهی کنید و نگاه دقیق و واقعی در امور مالی شغلی به شما نشان می دهد. امکاناتی مانند فید بانکی و صورتحساب خودکار نسبت به اتوماسیون حسابداری سنتی خسته کننده باعث صرفه جویی در وقت شما می شود. برخی از سیستم های حسابداری دارای ویژگی های پیشرفته یا افزودنی هایی مانند حقوق و دستمزد، موجودی حمل و نقل نیز می باشند.

در نرم افزار حسابداری به دنبال چه قابلیت هایی هستید؟

برای یافتن بهترین نرم افزار حسابداری برای شغل خود، باید تصمیم بگیرید که چگونه و کجا می خواهید از آن استفاده کنید و آیا شخص دیگری از این سیستم استفاده خواهد کرد یا خیر! در اینجا چند عامل مورد بررسی قرار می گیرد:

دسترسی چند کاربره: اکثر برنامه های حسابداری به شما امکان می دهند تا سایر کاربران را به سیستم دعوت کرده و داده هایی را که می خواهید، ببینید و به آنها دسترسی پیدا کنید. به عنوان مثال ممکن است بخواهید دسترسی کامل به شریک تجاری و حسابدار خود داشته باشید، در حالی که فقط به کارمندان خود اجازه می دهید از سیستم برای ردیابی زمان و صورت حساب مشتریان خود استفاده کنند. برخی سیستم ها به شما امکان می دهند چندین کاربر را بدون دریافت هزینه اضافی دعوت کنید.

پشتیبانی چند کسب و کار: اگر صاحب بیش از یک تجارت هستید، ممکن است نرم افزاری حسابداری را بخواهید که از چندین تجارت کوچک تحت یک حساب بدون دریافت هزینه اضافی پشتیبانی کند.

نرم افزار مبتنی بر ابر و دسترسی با موبایل: بیشتر سیستم های حسابداری برتر مبتنی بر ابر نیز هستند، بنابراین شما می توانید در هر زمان و در هر نقطه از هر رایانه ای با دسترسی به اینترنت به حساب کاربری خود دسترسی پیدا کنید. اما این نوع سیستم هنوز در ایران به صورت گسترده رواج پیدا نکرده است.در اینجا لیستی از سؤالاتی تهیه شده است که می توانید هنگام انتخاب نرم افزار حسابداری مناسب برای شغل خود از شرکت ارائه دهنده نرم افزار بپرسید:

  • آیا نرم افزار شما مناسب تجارت من است؟
  • آیا شما متناسب با نیازهای تجارت من راه حلهای سفارشی ارائه می دهید؟
  • چه تعداد کارمند و مشتری می توانند نرم افزار شما را استفاده کنند؟
  • چگونه نرم افزار شما به من کمک می کند تا مطابق با قوانین مالیاتی و مقررات مالی عمل کنم؟
  • پشتیبان گیری از داده های من چگونه است؟ آیا دسترسی بلافاصله پس از قطع نرم افزار امکان پذیر است؟
  • چه اقدامات امنیتی برای حفظ امنیت داده های تجاری و مشتریان من در نظر گرفته شده است؟
  • هزینه کل خرید یک نرم افزار حسابداری خوب چقدر است؟ آیا هزینه نصب یا ذخیره سازی ابر وجود دارد؟
  • چه نوع پشتیبانی فنی و خدمات به مشتری ارائه می دهید؟

همانطور که میدانید انتخاب بهترین نرم افزار های حسابداری برای انجام امور مالی و حسابداری شرکت با توجه به نیاز ها، بسیار مشکل است. قبل از تهیه و خریداری نرم افزار باید از تمامی عملکرد های نرم افزار آگاهی کامل داشته باشید و به دقت نیاز شرکت را بررسی کنید. بسیاری از نرم افزارهای حسابداری برای انجام امور فروشگاهی تهیه شده اند. مسلما چنین نرم افزارهایی نیاز های یک کسب و کار بزرگ در یک شرکت تولیدی را پاسخگو نیستند.این صفحه را به اشتراک بگذارید

فهرست مطالب

صندوق مکانیزه دارایی

صندوق مکانیزه دارایی  در فرآیند تولید برای مشخص شدن جریان گردش فعالیت پولی نصب صندوق مکانیزه فروشگاهی  جزء الزامات برای سازمان امور مالیاتی کشورها می باشد.

Read More »
معافیت مالیاتی سال ۹۸

معافیت مالیاتی سال ۹۸ راهنمای مطالعه کسر مالیات به صورت پلکانی جدول میزان مالیات بر درآمد حقوق سال ۹۸ سقف معافیت مالیاتی مشاغل بر درآمد شاغلین دولتی

Read More »
نحوه محاسبه مالیات کارتخوان

  نحوه محاسبه مالیات کارتخوان هر یک از افرادی که فروشگاه و مغازه دارند باید در سامانه الکترونیک سازمان امور مالیاتی پرونده مالیاتی شان را

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *