مدارک مورد نیاز در حسابداری و حسابرسی

مدارک مورد نیاز در حسابداری

بیشتر افراد فکر میکنند، برای یک حسابدار خوب و حرفه ایی بودن داشتن مدرک دانشگاهی کافی است اما در واقع لازم به ذکر است. برای یک حسابدار خوب بودن در کنار تحصیلات و دانش حسابداری میتوان به مدارک موردنیاز درحسابداریاشاره کرد.

جمع آوری اسناد و مدارک معتبر، و به کار گیری درست آنها باعث میشود اظهار نظر کردن در مورد صورت های مالی آسان ترشود.

اسناد معتبر رسمی وغیر رسمی

به سندهای دریافت و پرداخت، فاکتورهای خرید و فروش، قبض ها، قرار دادها، حواله های انبار، هزینه های جلسات و مهمانی ها، رسیدهای صادره از طرف فروشنده ها، هزینه های اجاره ملک، هزینه های ایاب و ذهاب، و هر گونه سند و مدرکی که مورد اعتبار حسابدار باشد. برای همین حسابداران فقط به اسناد بسنده نمیکنند. بلکه همزمان تمامی مدارک مورد نیاز را مورد ارزیابی قرار میدهند تا مدرکی از قلم نیافتد.

آیا مشاهدات عینی میتواند به حسابدار کمک کند؟

در بیشتر مواقع یک حسابدار خوب برای اینکه بتواند صحت اطلاعات ثبت شده را در صورت های مالی مورد بررسی قرار دهد. از طریق مشاهدات عینی بررسی کرده ودر مورد صحت و درستی آنها با اسناد ثبت شده، نظر قطعی را میدهد.مثل زمین، انبار، دارایی های مشهود، وسایط نقلیه، ساختمان، و غیره .البته در مورد دارایی هایی مثل حسابهای دریافتنی و یا دارایی های نامشهود مشاهده عینی قابل اثبات نیست.

تاثیر اظهارات کارکنان در بررسی حسابدار چگونه است.

دربررسی یک مورد خاص یک حسابدار میتواند از اشخاص ثالث، برای تائید موضوعی که در حال رسیدگی است به صورت شفاهی یا کتبی کمک قابل توجهی به پرونده در حال رسیدگی میتواند داشته باشد. البته صلاحیت اشخاص هم باید مد نظر گرفت

در بعضی مواقع تنها رسیدن به سوالات در مورد حسابرسی دقیق پرسش از مسئولان ارشد است.

اطلاعات و مدارک کلی چه چیزهایی است

  • تکنیک های حسابداری
  • سند رسمی
  • اخذ تائیدیه از اشخاص ثالث
  • محاسبه مجدد
  • پرس وجو
  • ردیابی
  • دقت عمل بیشتر
  • تطبیق دادن اطلاعات مربوط
  • رسیدگی به دفاتر و مدارک معین
  • مشاهدات و مداخلات

محاسبات حسابداری چگونه انجام میشود؟

تمامی اطلاعات و محاسبات استخراج شده از جمع آوری تا سند زدن در نرافزار برای اطمینان از درستی کار بهتر است خود حسابرس دست به جمع اوری اطلاعات بزند. از آنجایی که ثبت سند زدن یک کار پایه در حسابداری است و باید درست زده شود بهتر است برای اینکه تداخل پیدا نشود بهتر است زیر نظر خود حسابرس مورد بررسی قرار گیرد.

رویدادها و اقدامات نهایی چیست

بیشتر مدارک حسابرسی بعد ازپایان سال مالی و قبل از اینکه عملیات حسابرسی بدست می آید. نظر حسابرس در مورد نتایج صورت های مالی نسبت به رویدادهای مالی بعد از تاریخ تراز نامه تغیر میکند که معمولا شامل دو گروه میشود.

یک گروه اتفاقاتی که شرط وقوع آنها در تاریخ تراز نامه یا قبل از آن ایجاد شده است.

گروه بعدی شرایط وقوع آنها بعد از تاریخ تراز نامه ایجاد شده است.

فهرست مطالب

ارسال اظهار نامه

اظهارنامه مالیاتی یک کارنامه مالی برای اشخاص حقیقی و حقوقی مشمول مالیات می باشد. ارسال اظهارنامه می تواند به صورت خود اظهاری باشد و یا اینکه حوزه

Read More »
صندوق مکانیزه فروشگاهی چیست

صندوق مکانیزه فروشگاهی چیست؟   امروزه هنگام تسویه خریدها با مراجعه به صندوق فروشگاه­ های فعال در صنعت خرده فروشی یک برگه گزارش دریافت می­کنید

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *