استفاده از حسابداری ابری

استفاده از حسابداری ابری

حسابداری ابری چیست؟ نرم افزار حسابداری ابری و آنلاین (cloud accounting) شبیه به نرم افزار حسابداری آفلاین است. با این تفاوت که نرم افزار حسابداری روی سرورهای از راه دورمیزبانی می شود. داده ها در آنجا پردازش می شوند و به کاربر باز می گردند.

تمام عملکردهای برنامه به صورت مجازی انجام می شود. در رایانش ابری ، کاربران از طریق ارائه دهنده خدمات برنامه ابری از راه دور و با اینترنت یا شبکه دیگر به برنامه های نرم افزاری دسترسی پیدا می کنند. استفاده از نرم افزار حسابداری ابری و آنلاین، شرکت و فروشگاه را از نیاز به نصب و نگهداری نرم افزار بر روی رایانه های رومیزی جداگانه بی نیاز می کند. نرم افزار حسابداری ابری همچنین به کارمندان سایر بخش ها، دفاتر از راه دور یا شعب، امکان دسترسی به داده های یکسان و نسخه مشابه نرم افزار را می دهد. استفاده از این نوع از سیستم های حسابداری دارای ویژگی هایی می باشد:

  • درهرجایی می توانید به حسابهای خود دسترسی داشته باشید
  • دسترسی به اطلاعات در هر زمان
  • امکان به اشتراک گذاری داده ها بین کاربران
  • قابلیت پرداخت آنلاین

تفاوت بین حسابداری ابری و نرم افزار حسابداری آفلاین چیست؟

تفاوت هایی بین حسابداری آنلاین ابری و حسابداری با نرم افزارهای آفلاین وجود دارد. به عنوان مثال، حسابداری ابر انعطاف پذیرتر است. داده های حسابداری را می توان با سیستم های دارای اتصال اینترنتی، به جای چند رایانه انتخابی در محل ، به هر مکانی دسترسی داد. برخلاف نرم افزار حسابداری آفلاین ، نرم افزار حسابداری آنلاین و ابری اطلاعات مالی را بطور خودکار بروزرسانی می کند و گزارشگری مالی را در زمان دلخواه ارائه می دهد. این بدان معنی است که مانده حساب همیشه دقیق است و اشتباهات کمتری به دلیل وارد کردن اطلاعات به صورت غیر دستی شکل می گیرد.

هنگامی که یک شرکت رشد می کند، با مجوزهای نرم افزاری و هزینه های نگهداری بیشتر و همچنین مجوزها و هزینه های جدید برای بانک اطلاعاتی، مدیریت سیستم ها و سایر نرم افزارها روبرو می شود. این شرکت همچنین ممکن است نیاز به خرید سخت افزارهای جدید مانند سرورها داشته باشد. بدون استفاده از نرم افزار آنلاین و ابری و هنگامی که قراردادهای تجاری شما به پایان برسد، انواع تجهیزات بدون استفاده و هزینه برای شرکت به جا می ماند.

نرم افزار های آنلاین حسابداری به مراتب کمتر از نوع آفلاین خود نیاز به نگهداری کمتری دارد. ارائه دهنده های نرم افزارهای آنلاین، نسخه های پشتیبان دارند و به روزرسانی ها به صورت خودکار اتفاق می افتد و نیاز به بارگیری یا نصب بر روی رایانه شرکت نیست.

آیا استفاده از نرم افزار حسابداری ابری ایمن است؟

نرم افزار حسابداری ابر روش کاملاً ایمن برای ذخیره اطلاعات مالی نسبت به نرم افزار حسابداری آفلاین ارائه می دهد. به عنوان مثال رایانه یا لپ تاپ شرکتی که دارای اطلاعات مالی مهم است، ممکن است از بین برود یا به سرقت برود! با این حال، حسابداری ابری هیچ اثری از داده های مالی روی رایانه های شرکت نمی گذارد و دسترسی به آن داده ها در ابر رمزنگاری شده است و از رمز عبور محافظت می شود.

با حسابداری آنلاین دو نفر به سادگی به داشتن حق دسترسی به همان سیستم با کلمات عبور منحصر به فرد خود را دارند. در روشهای سنتی اغلب برای انتقال داده ها به درایوهای فلش نیاز دارید.ارائه دهندگان این سرویس ها معمولاً دارای سرورهای پشتیبان در دو یا چند مکان هستند. اگر یک شبکه سرور پایین بیاید می توانید به داده های خود دسترسی پیدا کنید. اطلاعاتی که فقط در محل نگهداری می شوند در اثر آتش سوزی یا یک فاجعه طبیعی می توانند از بین بروند یا آسیب ببینند و هرگز قابل بازیابی نیستند!

نرم افزار های آنلاین حسابداری ابری برای چه مشاغلی مناسب است؟

بازار حسابداری ابری این روزها بسیار شلوغ است و طیف وسیعی از ارائه دهندگان مختلف را شامل می شود. در نهایت باید بر اساس نیاز های شرکت و کسب و کار، از نرم افزار مناسب استفاده کنید. اما نرم افزار های آنلاین حسابداری ابری برای چه مشاغلی مناسب است؟

  • یک انتخاب عالی برای مشاغل کوچک که حسابداری ساده را در کنار گزارش مفصلی با رشد کسب و کار می خواهند.
  • نرم افزارکاملاً با فعالیتهای حسابداری نسخه دسکتاپ کلاسیک هماهنگ شده است و برای مشاغل کوچک ساخته شده است.
  • انتخاب خوبی برای کسب و کار های نوپا است که می خواهند یک سکوی پرتاب مناسب برای انجام کار برایشان فراهم شود.
  •  مناسب برای فریلنسرها، پیمانکاران یا ریز تجارت ها

با توجه به رشد تکنولوژی و در دسترس بودن اینترنت ، توصیه می شود برای پیشرفت کسب و کار و دسترسی و نظارت بیشتر برای کسب و کار خود از نرم افزار تحت وب و ابری استفاده کنید. این نوع از نرم افزار ها به راحتی در دسترس بوده و شما می توانید تمامی عملیات مالی مربوط به کسب و کار خود را در این نرم افزارها انجام دهید.

فهرست مطالب

قانون مالیات بر ارزش افزوده طلا

طبق آخرین بررسی نمایندگان مجلس، نرخ مالیات یک سری از کالاها مثل :کالاهای نفتی،سیگار،نوشابه ، فلزات گرانبها واز جمله مهمترین و پر حاشیه ترین آن

Read More »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *